Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening



Organisatie:
Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht

Categorie:
Overheid

Provincie: Zuid-Holland
Standplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Aanstelling: Detachering
Ervaring: 1 tot 3 jaar
Datum vacature: 12-06-2017
Ben jij een talent in ruimtelijke ordening? En staan bij jou samenwerken, verbinden en zoeken naar oplossingen voorop? Solliciteer dan bij ons!

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening
36 uur | Hendrik-Ido-Ambacht


Je werkzaamheden
Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening ben je samen met twee collega’s verantwoordelijk voor de ruimtelijke ordening in onze gemeente en de implementatie van de omgevingswet. Het adviseren over en uitvoeren van ruimtelijke procedures is een belangrijk onderdeel van je takenpakket. Deze komen voort uit diverse projecten zoals de ontwikkeling van bedrijventerreinen, de realisatie van een nieuw zwembad en nieuwbouw van woningen.

Daarnaast verricht je reguliere werkzaamheden zoals het afhandelen van principeverzoeken, het beoordelen van bestemmingsplannen en het beantwoorden van vragen van inwoners, bedrijven en collega’s. Je vertegenwoordigt de gemeente in juridische procedures bij de gemeentelijke bezwaarschriftencommissie, Rechtbank en Raad van State.

Jouw profiel
• Wij zoeken een beleidsmedewerker op minimaal HBO-niveau (opleiding RO of ruimtelijk bestuursrecht) die met ons wil werken aan een goede ruimtelijke ordening van onze gemeente;
• Je hebt minimaal 1-2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie en juridische kennis van het (actuele) vakgebied;
• Je weet door samenwerking met interne en externe partners resultaten te behalen;
• Ervaring met projectmatig werken is een pré;
• Digi- en communicatief vaardig;
• Je bent politiek-bestuurlijk sensitief;
• Goed ontwikkelde proces- en adviesvaardigheden, die je zowel mondeling als schriftelijk laat zien.

Je denkt van buiten naar binnen en vindt contact met inwoners, bestuurders, (regionale) collega's, partners en andere belanghebbenden de normaalste zaak van de wereld. Daarbij weet je wat er speelt in onze gemeente en haar omgeving, (her)ken je de verschillende rollen en handel je hiernaar. Het standpunt van de gemeente draag je eenduidig en duidelijk uit, waarbij je in staat bent om over de afdelingsgrenzen heen te kijken.

Je bent breed inzetbaar en altijd actief bezig met je ontwikkeling. In je DNA heb je in ieder geval het vermogen om effectief te kunnen samenwerken, ben je verantwoordelijk en iemand waarop we kunnen bouwen. Jouw positieve, proactieve grondhouding helpt je hierbij. Hierdoor denk je in oplossingen, niet in problemen.
Tot slot beschik je niet alleen over strategisch inzicht en analytisch denkvermogen, je bent ook nog eens resultaatgericht en een verbinder.

Je plaats in de organisatie
Het team Ruimte werkt met 10 medewerkers aan het beleid op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Grondzaken en Milieu. Naast dit team is er het team Welzijn & Onderwijs dat zich bezighoudt met alle ontwikkelingen op het sociaal domein in onze gemeente. Tot slot zijn ook de grote projecten, zoals de ontwikkeling van nieuwe bedrijventerreinen en uitbreiding van het winkelcentrum, binnen de afdeling ondergebracht.

Wie zijn wij
Hendrik-Ido-Ambacht is een dynamische gemeente gelegen tussen Rotterdam en Dordrecht. Bijna 100 medewerkers zetten zich voortdurend in voor onze inwoners, ondernemers en verenigingen. De ambtelijke organisatie bestaat uit de afdelingen Bestuurszaken, Beheer Openbare Ruimte, Beleid en Ontwikkeling en het project De Volgerlanden. De organisatie staat onder leiding van de gemeentesecretaris/algemeen directeur. De cultuur is informeel, de werksfeer prettig en de onderlinge lijnen zijn kort.

Wat bieden we?
Een afwisselende en verantwoordelijke baan in een prettige, informele werksfeer. Salaris is afhankelijk van ervaring, kennis en opleiding maximaal € 4.121,- bruto per maand bij een volledige betrekking (schaal 10).

Wij zijn een moderne werkgever. Wij kennen uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 16,3% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.

Informatie
Je kunt direct online solliciteren o.v.v. vacaturenummer 41461 voor 27-06-2017 via de sollicitatiebutton. Voor meer informatie over de inhoud van de functie, bel je met Katrien van Gils, teamcoördinator Ruimte, tel. (078) 770 2633 of Richard Veeke, senior beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening, tel. (078)-770 2612.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!

Trefwoorden; Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening vacature, Hendrik-Ido-Ambacht, Zuid-Holland, Rotterdam, Dordrecht, beleidsmedewerker, HBO, ruimtelijke ontwikkeling, ruimtelijk bestuursrecht, projectmanager, mileu, economie, grondzaken