Juridisch medewerker beleidsuitvoering



Organisatie:
Gemeente Baarn

Categorie:
Overheid

Provincie: Utrecht
Standplaats: Baarn

Aanstelling: Detachering
Datum vacature: 17-08-2017
De gemeente Baarn zoekt binnen het team Ontwikkeling Ruimte & Omgeving een:
Juridisch medewerker beleidsuitvoering
voor 36 uur per week

In deze functie
Ben je onder meer verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
  • Alle juridische/ administratieve werkzaamheden op het gebied van handhaving bouw- en bestemmingsplanregelgeving, Algemeen Plaatselijke Verordening en de bijzondere wetten zoals de Drank- en Horecawet. De medewerker beleidsuitvoering behandelt de meer complexe handhavingszaken.
  • In- en extern advies over de juridische en procedurele aspecten van Handhaving.
  • Opstellen en evaluatie van uitvoerend beleid en jaarprogramma voor Toezicht en Handhaving.
  • Regie voeren met verbonden partijen zoals de Regionale Uitvoeringsdienst en Veiligheidsregio Utrecht.
  • Inhoudelijke vraagbaak en klankbord voor het team.
  • Voeren van (pre) mediationgesprekken.
  • Vertegenwoordigen van de gemeente Baarn, in samenwerking met de juridisch adviseurs, bij bezwaar- en beroepschriften.

Wat vragen wij van je?
  • Minimaal een afgeronde juridische hbo- opleiding op het gebied van algemeen bestuursrecht en/of ruimtelijke ordeningen planologie.
  • Meerdere jaren relevante werkervaring binnen Toezicht en Handhaving.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Politiek sensitief.
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming.
  • Oplossings- en resultaatsgerichte houding.
  • Ervaring met procesvertegenwoordiging en behandeling van bezwaar- en beroepsprocedures.

Competentieprofiel
Als juridisch medewerker weet je van aanpakken, je bent gericht op samenwerking en kan goed functioneren in een team. Je hebt een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling, kan snel schakelen waarbij je verder kijkt dan je eigen team. Je bereikt resultaten door mensgericht te werken als verbinder in het team. Je hebt gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.

Wat bieden we je?
Wij bieden je een concurrerend pakket aan arbeidsvoorwaarden waarvan het salaris maximaal € 3.712,- bruto per maand (schaal 9) op basis van een 36-urige werkweek onderdeel uitmaakt. Daarnaast bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden en flexibele werktijden.

Waar kom je te werken?
Jij komt te werken bij toezicht en handhaving, onderdeel van team Ontwikkeling Ruimte en Omgeving. Een team waar onder andere drie collega-handhavers en drie Boa’s graag kennis met je maken. Onze compacte organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

Baarn ligt centraal in Nederland, aan de rand van de provincie Utrecht, in de regio Eemland. Samen met de kernen Eembrugge en Lage Vuursche vormt Baarn een gemeenschap waar we trots op zijn. De landschappelijke omgeving is prachtig en afwisselend. Baarn is aan de zuidkant omgeven door de fraaie bossen van de Utrechtse Heuvelrug, en met de kern het beschermde dorpsgezicht van Lage Vuursche. Aan de noordzijde strekt zich een wijds polderlandschap uit, doorsneden door de rivier de Eem.

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 140 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

De organisatie is flink in beweging: loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: lef, samenwerken, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel.

Belangstelling om te solliciteren?
Voor specifieke informatie over de functie kun je tot 1 september 2017 bellen met Jelmer Ridder, teammanager Ontwikkeling Ruimte en Omgeving, telefoonnummer 06-11830256. Kijk op www.baarn.nl voor meer informatie over onze gemeente.

Je sollicitatiebrief dient uiterlijk 3 september 2017te zijn ontvangen. Je kunt je cv en motivatiebrief richten aan het College van burgemeester en wethouders van Baarn, onder vermelding van vacaturenummer 17-17, en mailen naar: P&O@baarn.nl .

De selectiegesprekken worden gevoerd in week 37 (11 t/m 15 september 2017). De sollicitatieprocedure eindigt met een arbeidsvoorwaardengesprek.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.