Manager Juridische Bewaring en Landinrichting (JBL)



Organisatie:
Kadaster

Categorie:
Juridische dienstverlening

Provincie: Gelderland
Standplaats: Apeldoorn

Aanstelling: Detachering
Datum vacature: 10-10-2017
Als Manager Juridische Bewaring en Landinrichting (JBL) ben je werkzaam binnen de directie Landregistratie & Geografie (LG). De directie LG voert haar taken uit binnen de wettelijke en centraal vastgestelde strategische kaders. Binnen deze kaders geeft de directie LG zelf invulling aan het uitvoeringsbeleid over de rechtszekerheidstaken. De afdeling JBL bestaat uit een team van Bewaarders, voor het borgen van de wettelijke taak zoals beschreven in de Kadasterwet, én het BKK team, voor de afhandeling van bezwaar, klachten en kwaliteitsmetingen.

Als Manager JBL geef je leiding aan de bewaarders (11 medewerkers, waaronder de hoofdbewaarder). Je zorgt voor adequate bezetting, coördineert de werkverdeling en zorgt voor voldoende middelen om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Je spreekt ook de onderwerpen die in het management team aan de orde zijn gesteld door met de hoofdbewaarder, zorgt dat uit die overleggen concept beslissingen en regels komen die passen binnen de door de hoofdbewaarder opgestelde kaders. Als Manager JBL zorg je, in samenspraak met de hoofdbewaarder, voor het realiseren en behouden van een hechte samenwerking met de overige afdelingen van de directie LG, de overige directies en relevante externe partijen.

De medewerkers van de afdeling JBL zullen zowel intern als extern als professionals optreden. Het is jouw taak om dit in goede banen te leiden. Je bent een coach van de bewaarders op het vlak van persoonlijke ontwikkeling. Je voert functioneringsgesprekken met hen (met inhoudelijke input van de hoofdbewaarder) en doet voorstellen voor opleidingen. Naast het team van bewaarders stuur je de teamleider BKK en het secretariaat aan. Je bent een coach en sparringpartner voor de teamleider en voert het functioneringsgesprek. Het BKK team bestaat uit ongeveer 40 medewerkers en het secretariaat uit 4 medewerkers.

Functie eisen:


Je hebt een aantoonbaar academisch werk-en denkniveau. Je hebt eveneens aantoonbare managementervaring in het aansturen van een team met hoogopgeleide professionals. Daarnaast beschik je over expertise met het registergoederenrecht en heb je affiniteit met en kennis van het notariaat en juridische processen. Je bent resultaat- en kwaliteitsgericht. Je hebt een mensgerichte stijl van leidinggeven en hanteert de juiste balans tussen een zakelijke outputgerichte aansturing en het bieden van ruimte voor eigen verantwoordelijkheid. Je hebt ervaring in het managen van veranderingen en bezit overtuigingskracht. Je bent een teamplayer en hebt oog voor de belangen van de in- en externe klant. Tot slot beschik je over de benodige politieke sensitiviteit.

Gezien de samenstelling van het managementteam gaat onze voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat bij gebleken geschiktheid.

Arbeidsvoorwaarden:


Het Kadaster is een organisatie in verandering, die je de kans geeft om echt te laten zien wat je in huis hebt. Als de bron van vastgoed en geo-informatie werken wij samen met partners in de keten en stellen wij de klant centraal. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer en stimuleren wij kennis en ontwikkeling. Met onze moderne arbeidsvoorwaarden maak jij keuzes die passen binnen een flexibele 36-urige werkweek. Je bruto jaarsalaris is afhankelijk van kennis en ervaring vastgesteld op maximaal € 90.460,- inclusief vakantietoeslag van 8% en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33%.

Contactinfo:


Heb je interesse in deze functie? Solliciteer dan direct via onderstaande button. Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Wim Keizer of Rachel Thomas van Ebbinge, 020-5725714. De selectiegesprekken bij het Kadaster in Apeldoorn vinden plaats rond week 45/46.

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.